Euro - Trans realizuje inwestycję Południowej Obwodnicy Warszawy
Budowa Południowej Obwodnicy Warszawy to skomplikowane przedsięwzięcie logistyczne.
Pierwsze zarysy nowej trasy sięgają lat 70 XX wieku. Południowa Obwodnica Warszawy połączy Wawer z Wilanowem. Droga ekspresowa połączy inne dwie trasy szybkiego ruchu: S17 i A2 umożliwiając szybki transport i skracając czas przejazdu od zachodniej granicy z Niemcami do wschodniej granicy z Białorusią.
Na budowę Południowej Obwodnicy Warszawy planowane jest przygotowanie aż 100 tys. metrów sześciennych betonu. Jest to równowartość 9000 betoniarko-mieszarek przeznaczonych do transportu betonu. Przepompowanie jednorazowo tak dużej ilości masy , z użyciem pompy do betonu zajęłoby cały miesiąc bez przerwy.
Na placu budowy EURO-TRANS używa swoich flagowych ciężarówek z czerwonym logo, zarządzanych przez pracowników od logistyki budowlanej, transportu kruszyw, transportu cementu oraz transportu i pompowania betonu. Euro-trans z sukcesami od ponad 15 lat realizuje takiej skali projekty logistyczne dla branży budowlanej. Aktualnie flota Euro-Trans to ponad 300 specjalistycznych pojazdów budowlanych.
Transport kruszywa (Południowa Obwodnica Warszawy)
Przy realizacji nowej sieci drogowej, cały czas odbywa się transport kruszywa i pompowanie betonu. Nawet 70 – 75 % objętości betonu cementowego używanego do budowy dróg to właśnie kruszywa. Zgodnie z wyliczeniami Krajowej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w latach 2014 – 2027 do budowy dróg trzeba będzie przetransportować 110 mln ton kruszywa, dodatkowo potrzebny będzie transport cementu oraz transport i pompowanie betonu.
Fragment Południwoej Obwodnicy Warszawy (Ursynów)
Na budowie POW pojazdy Euro-Trans realizują zarówno transport kruszyw z kopalni do wytwórni betonu jak i gotowej mieszanki betonowej. Kruszywa transportuje się za pomocą wysokotonażowej wywrotki. Transport betonu odbywa się za pomocą betoniarko-mieszarek, potocznie gruszek, na zabudowach specjalnych firm Mercedes, Scania czy Volvo. W przypadku miejsc trudno dostępnych Euro-Trans używa pomp do betonu światowych producentów Putzmeister oraz Schwing o wysięgu nawet do 70 metrów.
Przygotowanie zbrojenia pod wylewkę betonową (realizowane przez Euro-Tranas pompą Putzmeister)
Już w sierpniu 2020 planowane jest zakończenie projektu i z placu budowy zajądą nasze wywrotki, betoniarki, pompy do lania betonu oraz inne maszyny budowlane. Otwarcie Południowej Obwodnicy Warszawy zbiegnie się z setną rocznicą Bitwy Warszawskiej.